Príprava pre cyklistov

 

Silová príprava

Výkon cyklistu podmieňuje okrem vytrvalosti aj sila a ekonomika pohybu. Pokiaľ sú stred tela cyklistu a horné končatiny dostatočne silné, nohy pracujú efektívnejšie a ekonomika šliapania sa dostane na vyššiu úroveň. Sila dolných končatín pomôže v špurtoch, nástupoch a v krátkych intenzívnych stúpaniach. Správne zameraný silový tréning koriguje svalové dysbalancie a je prevenciou pred zranením.

Najmä v našich zemepisných šírkach znamená zimné obdobie obmedzenie vytrvalostného tréningu. Výsledkom je znížený energetický výdaj, ktorý vedie často k nabratiu zbytočných kilogramov. Tréning v posilňovni je jednou z možností, ako tento stav eliminovať. V rámci silového tréningu zaradíme aj kruhový tréning. Pri ňom miniete viac energie a stimulujete srdcovo-cievny systém, ktorý je pre výkon cyklistu rozhodujúci.

Tréningy sú šité pre cyklistov (prípadne je možné upraviť pre bežcov). V závislosti od cieľov, výkonnosti a obdobia prípravy sa charakter tréningu mení. Tréningy prebiehajú v Petržalke alebo v Ružinove, individuálne alebo v skupine 2-3 ľudí. Cena individuálneho tréningu je 20 €, vo dvojici 15€ osoba, v trojici 10€ osoba.

Viac o silovom tréningu cyklistov sa dočítate tu.

 

Online tréning pre začiatočníkov

Keďže dostávam otázky ohľadom tréningu na diaľku, rozhodol som sa ho zaradiť do môjho portfólia. Ide najmä o začínajúcich cyklistov, ktorí nevedia ako trénovať a chceli by čo najefektívnejšie využiť čas, ktorý môžu tréningu venovať. Snažim sa zverencov v rámci tréningových plánov tiež vzdelávať, aby boli schopní časom trénovať samostatne. Teším sa, ak niekomu pomôžem mojimi vedomosťami a skúsenosťami zefektívniť tréning.

Charakter tréningov sa bude meniť v závislosti od vašej výkonnosti, cieľov a obdobia prípravy v ktorej sa nachádzate. Tréningy riadim s pomocou Vašich individuálnych tréningových zón. Najmä začiatočníkom tieto zóny pomôžu pochopiť zákonitosti vytrvalostného tréningu. Preto je vhodné na úvod spolupráce absolvovať test laktátovej krivky, ktorá tieto zóny odhalí. V prípade, že takúto možnosť nemáte, pomôžem Vám odhadnúť tréningové zóny aj na diaľku.

Tréningový plán tvorím každý týždeň, vzhľadom na Vaše pocity z uplynulého týždňa. V prípade potreby ma môžete kedykoľvek kontaktovať. Navyše máte každého pol roka test laktátovej krivky (pre určenie tréningových zón a kontrolu výkonnosti) zadarmo! Cena tohoto programu je 45€/mesiac. 

Ku všetkým klientom a jednotlivým programom pristupujem s plným nasadením a tréningy rešpektujú ciele zverenca, výkonnosť a jeho časové možnosti. Elektronická komunikácia je prakticky na dennej báze.

Laktátová krivka

Určenie tréningových zón (intenzity zaťaženia) je jednou z najdôležitejších informácií pre efektívny tréning. Intenzita zaťaženia má rovnako veľký význam ako objem tréningu v silových aj vo vytrvalostných športoch. Zmena intenzity zaťaženia sa prejavuje na frekvencii úderov srdca. Čím je výkon vyšší, tým aj naše srdce pracuje rýchlejšie.

Preto  sú tréningové  zóny vyjadrené pulzovou frekvenciou.  V závislosti od cieľa tréningu  a  vedeckých výskumov poznáme 5 (a viac) tréningových zón. Prvé zóny sú v aeróbnom pásme a môžu slúžiť na regeneráciu či získanie vytrvalostného základu. Tréning v zónach s vyššími tepovými frekvenciami zvyšuje svalovú silu až anaeróbnu vytrvalosť.

Záťažové testy nám poskytujú informácie o telesnej výkonnosti, o reakcii tela na záťaž, o vplyve dlhodobého tréningu na organizmus a jeho výkonnosť. Testom stupňovanej záťaže zistíme (pri behu alebo na bicykli) váš aeróbny a anaeróbny prah. Na základe týchto prahov vám môžeme určiť vhodné tréningové zaťaženie aeróbnych aktivít.


 

Tento web používa k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštěvnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií.