Laktátová krivka

Určenie tréningových zón (intenzity zaťaženia) je jednou z najdôležitejších informácií pre efektívny tréning. Intenzita zaťaženia má rovnako veľký význam ako objem tréningu v silových aj vo vytrvalostných športoch. Zmena intenzity zaťaženia sa prejavuje na frekvencii úderov srdca. Čím je výkon vyšší, tým aj naše srdce pracuje rýchlejšie.

Preto  sú tréningové  zóny vyjadrené pulzovou frekvenciou.  V závislosti od cieľa tréningu  a  vedeckých výskumov poznáme 5 (a viac) tréningových zón. Prvé zóny sú v aeróbnom pásme a môžu slúžiť na regeneráciu či získanie vytrvalostného základu. Tréning v zónach s vyššími tepovými frekvenciami zvyšuje svalovú silu až anaeróbnu vytrvalosť.

Záťažové testy nám poskytujú informácie o telesnej výkonnosti, o reakcii tela na záťaž, o vplyve dlhodobého tréningu na organizmus a jeho výkonnosť. Testom stupňovanej záťaže zistíme (pri behu alebo na bicykli) váš aeróbny a anaeróbny prah. Na základe týchto prahov vám môžeme určiť vhodné tréningové zaťaženie aeróbnych aktivít.


Pre čo najefektívnejší tréning sú tieto informácie veľmi prospešné. Ľudia, ktorí chcú zlepšiť svoje aeróbne schopnosti, budú potrebovať úplne iné zaťaženie ako siloví športovci, ktorí väčšinu sezóny využívajú “kardio” ako doplnkový prostriedok. Primerané aeróbne zaťaženie je vhodné aj pre redukciu hmotnosti. V závislosti od vášho tréningu v posilňovni sa jeho intenzita môže meniť v krátkodobých, aj dlhodobých intervaloch.

 

 Pre bližšie info nás kontaktujte

 

 

Tento web používa k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštěvnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií.